آشپزی

آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

مرغ شکم پر

مواد لازم:

  مرغ     1 عدد           سبزی معطر     300 گرم       زرشک      1/3 پیمانه

پیاز       1 عدد            رب انار           3 ق غ           گردو        1/4 پیمانه

روغن      مقدار لازم     نمک و فلفل    مقدار لازم      ناردون      2 ق غ

 

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را به صورت درسته و کامل و با پوست شسته و با ادویه مزه دار کنید و کنار بگذارید.

پیاز را تفت داده و سبزی معطر را اضافه کرده و تفت دهید. گردو آسیاب شده و زرشک و رب انار را اضافه کنید. در نهایت نمک و فلفل را اضافه کرده و شعله را خاموش کنید.

از این مواد آماده داخل شکم مرغ ریخته و در ظرفی گذاشته و در فر به مدت 1 ساعت با درجه 180 بپزید. اگر فر ندارید میتوانید در قابلمه یک پیاز تفت داده و کمی رب و ادویه اضافه کرده و 2 لیوان آب هم بریزید و مرغ را در قابلمه قرار دهید تا بپزد وآب آن هم تبخیر شود و آب کمی به صورت سس در قابلمه بماند.

نکات مورد توجه:

مرغ باید کوچک باشد تا بعد از 1 ساعت بپزد پس اگر مرغ شما درشت بود میتوانید بعد از مزه دار کردن به مدت نیم ساعت در قابلمه به همراه پیاز و رب و کمی آب بپزید و سپس درون شکم را پر کرده و در فر قرار دهید.برای اینکه روی مرغ در فر نسوزد آن را چند بار از فر خارج کرده و روی ان کره بمالید. میتوانید به مواد داخل شکم مرغ کمی پودر انار هم اضافه کنید.

اگر یک مرغ برای خانواده شما اضافی است میتوانید مواد داخل شکم را آماده کنید و 2 یا 3 تکه مرغی که میخواهید بپزید سرخ کرده و وبه همراه ا پیاز  و کمی رب تفت داده و 2 لیوان آب در قابلمه قرار دهید و موادی را که آماده کرده اید در ظرفی ریخته و روی مرغ ها قراردهید تا با بخار درون قابلمه بپزد. 

  • ۹۸/۰۵/۰۴

مرغ شکم پر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی