آشپزی

آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

کیک گوشت

مواد اولیه :

روغن               1/2 لیوان          ماست         1 لیوان          آرد                        1.5 لیوان

تخم مرغ           4 عدد                پیاز            1 عدد            گوشت چرخ کرده      300 گرم

نمک و فلفل       به میزان لازم       ادویه           به میزان لازم    بکینگ پودر             1 ق

رب                 2 ق غ                قارچ           5 عدد

طرز تهیه:

پیاز را تفت می دهیم تا سبک و به سمت طلایی شدن برود و گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت می دهیم. قارچ اسلایس شده را در گوشه ای از تابه اضافه می کنیم و کمی تفت داده و در نهایت رب و ادویه و نمک و فلفل را می زنیم.. اجازه می دهیم آب مواد کشیده شود. 

تخم مرغ ها را با همزن برقی بزنید تا یکدست و حباب دار شود.ماست و روغن(نصف لیوان) و نمک و فلفل را اضافه کرده و با همزن مجددا می زنیم تا یکدست شود. بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و دوبار الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. 

قالب 20 سانت را آماده کرده و دیواره های آن را چرب می کنیم. نصف مایه کیک را داخل قالب ریخته و مواد میانی کیک را که از قبل آماده کرده ایم به عنوان لایه وسط می ریزیم. سعی کنید به دیواره قالب نریزید. سپس باقی مایه کیک را روی آن ریخته و در فری که 10 دقیقه گرم کرده ایم با شعله 180 درجه سانتی گراد و به مدت 50 دقیقه در طبقه وسط قرار می دهید.اندازه موادی رو که دادیم برای 5 نفر خوبه واین کیک یه دسر عالی برای عصرانه و مهمونیا خوبه .نوش جان. 

  • ۹۴/۱۱/۱۴

کیک گوشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی