آشپزی

آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۱
  • ۰

مواد لازم:

خمیر یوفکا           8 عدد             روغن گیاهی            3 ق س           تخم مرغ           1 عدد 

نمک و فلفل          میزان لازم         اسفناج خرد شده       500 گرم        پیاز                 1 عدد

پنیرخامه ای         1 پیمانه            کنجد و سیاه دانه       2 ق س           روغن زیتون        به میزان لازم

ماست                 1 ق س 

طرز تهیه:

در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز را داخل آن تفت دهید تا نرم شود.حالا اسفناج را داخل آن به مدت 7-5 دقیقه تفت دهید. کمی نمک و فلفل هم بزنید تا طعم دار شود،سپس پنیر را اضافه کرده و آنها را خوب با هم مخلوط کنید.

سینی فر را چرب کرده، سپس روی آن 2 ورقه خمیر یوفکا پهن کنید. روی خمیر یوفکا را آغشته به مخلوط ماست و تخم مرغ کنید. حالا 2 ورق خمیر روی خمیرهای قبلی قرار داده و آنها را هم آغشته به مخلوط ماست و تخم مرغ کنید. مقداری از مخلوط اسفناج را روی خمیر قرار دهید. دقت کنید که مواد با لبه و گوشه های خمیر حدود 2 سانت فاصله داشته باشد. روی مخلوط اسفناج 2 ورق خمیر دیگر قرار داده باقیمانده مخلوط اسفناج را روی خمیرها قرار دهید. در انتها 2 عدد خمیر  را هم روی اسفناج قرار دهید و روی آنها هم مقداری مخلوط تخم مرغ بمالید.  لبه های خمیر را به هم بچسبانید، سپس روی سینی را بپوشانید.  فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا روی بورک کنجد و سیاه دانه  بریزید  سپس سینی را به مدت 25-30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا آماده شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی